רוצים ללמוד? בחרו רפואה משלימה!

רוצים ללמוד? בחרו רפואה משלימה!
רפואה אלטרנטיבית

לפני מספר עשורים כולנו התחלנו לחוש מודעים לעצמנו בצורה משמעותית יותר מנקודת מבט בריאותית. צורת חיים בריאה הפכה להיות נחלה של הכלל ושינוי הפאזה הביא עמו גם משאת נפש לטיפולים מסבירי פנים במידה רבה יותר, שיש באפשרותם להשתלב כחלק מהשגרה היומיומית. לפני מספר עשורים כולנו התחלנו לחוש מודעים לעצמנו בצורה משמעותית יותר מנקודת מבט בריאותית. צורת חיים בריאה הפכה להיות נחלה של הכלל ושינוי הפאזה הביא עמו גם משאת נפש לטיפולים מסבירי פנים במידה רבה יותר, שיש באפשרותם להשתלב כחלק מהשגרה היומיומית. הרי הרפואה בימים אלו כוללת טיפולים ספציפיים, המלווים בתרופות שונות ודומיהן, ועם זאת אורח החיים התקין העכשווי מכיל גם צורות ריפוי חלופיות שהגיעו מתוך ארצות המזרח. ציבור רב פונים שנה אחרי שנה למחלקה של לימודי רפואה משלימה במוסדות חינוך מגוונים, גם עקב חשק להבין עוד על האזור שבמסגרתו הם מחפשים לעבור התנסות וגם עקב השאיפה להנחיל את הכישורים אלה הלאה ולהציע טיפול בדרך כזאת או אחרת. קיימים מספר ענק של תחומים במגבלות הרפואה המשלימה, וכל מי שמשתוקק מסוגל להתנסות בכל אחד מהם, או שמא רק בספורים מתוכם. הרפואה המשלימה מכילה גם מסאז' שיאצו, טווינא, דיקור סיני, אירידיאולוגיה, טיפול בפרחי באך, פיזיותרפיה וכן הלאה. כל אחד ואחד מהתחומים האלו מחפש לכלול בקרבו גם את ההיבט הגופני בגופו של המטופל וגם את הנשמה שלו, וככה נהפך הריפוי המשלים לתרפיה של גוף ונשמה.

לימוד עם דגש מיוחד על רפואה מסין

לימודי רפואה סינית נהפכו להיות נחשבים במידה מרובה בעולם המערבי באופן כללי ובארצנו במיוחד, על אחת כמה וכמה כשאנו יודעים שהתפיסה הרוחנית צמחה בשיעור רב בעולם המערבי בזמן האחרון, ומן הסתם שבלתי אפשרי להעלים עין מן ההסבר שאם הרפואה הסינית נמצאת בשטח למעלה מ-3000 שנים, והסינים מוכרים בתור אחד העמים החסונים במידה הרבה ביותר, בעלי תקופת החיים הממושכת במידה הרבה ביותר, לכן זה המקום להגיד שיש לאמץ לליבנו את הרפואה הסינית.
קיימים ריבוי של מוסדות חינוכיים שמציעים את תורות הרפואה הסינית על גרסאותיה השונות והמשונות. קיימים מוסדות לימוד המציעים מסלולי לימוד מסויימים כגון מסאז' שיאצו או טווינא, וניתן למצוא מוסדות לימוד המציעים גם צירופים של כמה גישות ריפוי ומיזוג שלהן – בתנאי שמדובר במסלולי לימוד שאורכם 4 שנות לימוד.

מדוע לבחור לימודי נטורופתיה?

תפיסת הנטורופתיה לוקחת חלק בגישה ההוליסטית של עצירת תחלואות עוד בטרם שהן מתרחשות וקיום דרך חיים דרך תפיסה של מיטוב בריאות הגוף. הנטורופתיה נותנת מענה עבור כמה סוגים שונים של תחלואות, היא מאפשרת טיפול במחלות כרוניות, במקרים של כאבים קבועים, בתחלואות שפוגעות בתפקודים הכלליים, ובמבחר מינים של תחלואות רבות מספור.
במהלך לימודי נטורופתיה אתם תעמדו על הזיקה בינות החומרי והרוחני. המטפל לרוב מהוה סוג של מומחה בפסיכולוגיה או מדריך נפשי לפציינט, ויש לו אפשרות אכן לדחוף את הפציינט לחילוף נהלים שונים ומשונים בחיים שלו, מסוגל לגבש שוב השקפות רצויות ולאפשר התחלה מחדש ממשית בחייו של החולה. זוהי מלאכה שיש לה המון הענקה וכוח שכנוע.
המדריך מברר איפה גורמים פסיכולוגיים משפיעים על הפציינט באופן פסיכוסומטי, והסמינר מדריך את המדריכים החדשים להעניק תמיכה נפשית רגשית ללקוחותיהם.