טיפים מקצועיים לבחירת מסלול לימודי תעודה

טיפים מקצועיים לבחירת מסלול לימודי תעודה
סטודנט בספרייה

לפניכם מספר עצות וטיפים שימושיים לבחירת מסלול לימודי תעודה. המסלול הנבחר חייב להיות בתחום בו אתה שואפים להתפתח, אך יש לכם בטחון מסוים שתמצאו בו עבודה. בשונה מתואר אקדמאי, אין אפשרות להתפתח מחקרית כתוצאה מלימודי תעודה, ולכן הוודאות בה תרצו לעבוד באותו מקצוע חשובה מאד.

אל תבחרו תחום לימוד על בסיס חברים או שמועות

אנשים מטבע הדברים שונים זה מזה, ומה שטוב לחבר שלכם, לא בהכרח טוב לך, גם אם מדובר בחבר קרוב. עליכם לגלות מה החזקות שלכם – לבד, ולגשת למסלול הלימודים – לבד. לדוגמה: אם יש לכם חבר שיש לו שמיעה אבסולוטית והוא עושה קורס מוזיקה, זה לא אומר שום דבר לגביכם. בלימודי תעודה – חובה לבחור תחום שתוכלו לעבוד בו לאחר מכן.

התמקדו ברצונות שלכם, ובתכנון הכלכלי

לדוגמה, אם מצאתם מעסיק שמעוניין שתוכשרו כמנהלי חשבונות, אל תתפזרו, ותלמדו גם תיווך נדל"ן, או לימודי הנהלת חשבונות עבור רישיון גבוה ממה שהמעסיק שלח אותכם. התמקדו בתחום שלך, והשתדלו להצליח בקורס ככל היותר.

השתדל ללמוד כמה שפחות, ולעסוק בתחום כמה שיותר

בלימודי התעודה תמצא מספר רב של מסלולים שיהיו זהים זה לזה. אל תתפתו ללמוד אותם. תלמדו רק מה שיקדם את מטרותיכם. אם מטרתכם היא להיות מדריך טיולים בחו"ל, אין צורך שתעשו גם קורס מורי דרך בארץ. ככל שתוסיפו עוד תחומים של לימודי תעודה, תמצאו את עצמכם עוסק פחות ופחות בתחום העיסוק אותו ייעדתם לעצמכם.

התייעצות עם חברים וקרובים שלמדו במסלול בו אתם מתעניינים

אם מדובר במסלול לימודי תעודה שכבר קיים חבר או קרוב משפחה שלמד אותו, תתייעצו אתו. ייתכן והוא מכיר את נושאי הלימוד. ידע מוקדם יוכל להקל עליכם את משך הקורס, ולהגביר את סיכויי ההצלחה שלכם.

לסיכום, כאשר ניגשים למסלול לימודי תעודה, חשוב לברור לפרטי פרטים את המקצוע בו תרצו לעבוד, ולהשוות את רצונכם למסלול הלימודים המיועד. רק אם קיימת קורלציה של 100%, ניתן להירשם למסלול. לימודים אלה הם בדרך כלל לימודים המכשירים אתכם לבצע תפקיד מסוים, ולכן לא יכולים להילמד מתוך עניין או אינטלקט.